maandag 7 januari 2008

Naamgenoot in Noord Amerika...

Om te beginnen: Een Gelukkig Nieuwjaar! Dat 2008 het beste in ons allemaal naar boven mag halen...

Zoals onze bezoekers gehoord hebben tijdens hun verblijfje hier: de naam Inge kunnen de Canadezen en Amerikanen niet uitspreken. Overal hoor ik mensen 'Inga' zeggen, alsof ik een Duitse vrouw ben die braadworst en kartoeffelen verkoopt, of een Zweedse kayakster die tot Canada is gevaren... Op het voetbalveld schreeuwen ze dat zelfs, geen mooi plaatje.

Vrienden van onze buurman Mike hebben me verteld dat er een speler van de Detroit Tigers (baseball) de naam Brandon Inge draagt. Inge welliswaar als achternaam. Nu had ik gehoopt dat ze eindelijk zouden leren dat het Inge is en niet Inga, maar tevergeefs. Brandon Inge spreekt men namelijk uit als Ing (zonder e achteraan, en een vettige G~inch). Ze zullen het nooit leren denk ik, maar bon, toch een 'third base' baseball speler met mijn voornaam. Misschien ooit een truitje en bijpassende broek kopen? :)



Verder is het tweede semester voor mij vandaag van start gegaan. Het eerste was een groot succes: een A+ voor 'Research Methods' en een A voor 'Social Issues in Sport Management'... Hopelijk blijft alles dezelfde goede weg op gaan in de komende maanden.

Veel succes aan iedereen in de blok/examens!
Ik duim voor jullie,

Inge

Geen opmerkingen: