vrijdag 19 oktober 2007

"Zaalvoetbal" in Canada...

Op een kleine 20 minuutjes fietsen van ons huisje vinden we The Soccer Place! Een indoor sport complex waar men de vloer verwisselt naar gelang er gesport wordt. Op maandag, woensdag en zaterdag wordt er gevoetbald, op de andere dagen kan je er hockey of volleybal spelen. Voor de voetbalmatchen leggen ze een sjieke grasmat met 'rubberen opvulling van autobanden van Daimler Chrysler' en de andere dagen ligt er een harde hockeyvloer (te vergelijken met de Kronkel).

Ik (Inge) heb me ingeschreven in de Co-ed soccer: gemengde ploegen dus. We spelen met een keeper + vijf veldspelers en er moeten steeds minstens twee vrouwen op het plein staan. We spelen elke woensdagavond. Ik had ook bij de vrouwen kunnen spelen, maar dan was het op zaterdagochtend... :) Tot nu toe hebben we twee matchen gespeeld en alletwee verloren, maar er zit progressie in de ploeg dus hopelijk kunnen we volgende week eens winnen. We hebben nog nooit samen gespeeld (individueel ingeschreven) dus de andere ploegen hebben een voordeel natuurlijk...

De matchen op zich zijn heeeel plezant. De venten spelen wel ruw, maar ik ben ook al door een vrouw gebodychecked tegen de hockeyranden :) Geen blauwe plekken aan over gehouden, chance! Die boardings zijn eigenlijk niets voor mij, ongelofelijk raar om mee te spelen als je dat nog nooit gedaan hebt. Manu is al twee keer komen kijken en het begint bij hem fameus te kriebelen om ook eens een match te spelen. Hopelijk kunnen we binnenkort hier ook iets van posten...



Geen opmerkingen: