zondag 25 november 2007

De laatste loodjes...

Het eerste semester loopt hier op zijn einde, maar de laatste loodjes wegen zeker het zwaarst. Voor het vak 'Research Methods' moeten er nog twee papers afgegeven worden (waarvan één zeer grote), voor 'Sociologie' nog één paper en daarna twee examens (op vrijdag 7 december en op maandag 10 december). Na 10 december: een maand vakantie! De eerste keer in mijn schoolcarrière een echte vakantie met kerstmis! Natuurlijk zijn er al enkele plannen gemaakt.

Het weekend van 15 en 16 december (binnen drie weken dus) trekken we waarschijnlijk naar de sneeuw. Gisteren zijn we skigerief gaan kopen (broek, handschoenen en muts) voor een zeer voordelig prijsje, dus we zijn 'gesteld' om naar de skiheuvels te trekken. Bergen zijn hier in Ontario niet, dus het zijn heuvels waar we ons zullen op uitleven. Waar we juist naartoe trekken, weet Manu beter dan ik. Dus hij zal hier nog een uitlegje of beschrijving bij zetten :) Hopelijk zijn tegen dan onze papieren voor ons Canadees rijbewijs in orde, anders kunnen we geen auto huren.

De week erna komen mijn mama en Manu zijn mama en zus naar hier. Dan gaan we zeker de Niagara watervallen bezichtigen en voor de rest veel lekker eten en drinken denk ik. Feestdagen zijn ingelast voor te relaxen hé... En voor we het weten is het oudejaar. Dat wordt misschien gevierd in Missisauga met mijn klasgenoten. Of misschien het nieuwe jaar inskieën :) Meer info daarover volgt nog.

Er staat nog veel op de agenda, maar eerst nog even afzien...

Dus...binnen een 3 weken zouden we er weer een weekendje op uit trekken. Een dag skiën in The Blue Mountains en dan een dagje doorrijden naar Bruce's Peninsula. Dit is een zestal uurtjes rijden van Windsor en voor we hier waren had ik er nog nooit van gehoord maar hoe meer ik erover las in de Lonely Planet, hoe meer ik er van overtuigd was dat we dit niet mochten overslagen. Hier begint de Niagara Escarpment, eigenlijk een rots van meer dan 700km lang. In Canada heel bekend om te gaan mountainbiken, wandelen, trekken, kamperen,...Heel ruw landschap met hoge kliffen. Ik denk niet dat we spijt gaan hebben van deze trip :-).






Groetjes!

Inge en Manu

Geen opmerkingen: