vrijdag 14 september 2007

,oeilijk wonder fouten...

Ons internet is 3 dagen down geweest dus is het effe geleden dat we nog iets geschreven hebben. Ten eerste, we moeten ons dringend een qwerty toetsenbord aanschaffen want ik probeer op deze moment zo weinig mogelijk fouten te maken met ons azerty-bord maar ik kan niks beloven.

Inge is op deze moment gaan trainen met de Lancers en waarschijnlijk ook de laatste keer want de kans is klein dat ze zal spelen. Niet omdat ze niet goed genoeg is want dat is ze zeker maar de coach is eigenlijk 'nen hypocriete zak' die niet mis zou staan in het alomgekende oude VTM-programma "Bluf" met Gerd Verhulst als ik mij niet vergis...want bluffen kan hem. Het probleem is eigenlijk begonnen dat zij (samen met nog een andere speelster) later in het team is gekomen en dus niet meegedaan heeft aan de "tryouts". Op basis van die tryouts wordt het team samengesteld en dan moet je Ronaldinho zijn om er nadien nog bij te komen. Blijkbaar is dat hier nogal belangrijk. Bij elke voetbalploeg (buiten de universiteit dan) betalen ouders geld aan een team om hun zoon of dochter te laten trainen en de club van hun talenten te overtuigen. Ben je niet goed genoeg, mag je dus niet spelen (ook al ben je 7 jaar en je wil je kind laten voetballen). Begrijpen wie begrijpen kan. Heb hier het omgekeerde al uitgelegd dat iedereen die wil spelen, ook mag spelen (en dan zeker bij FC Huldenberg :-)) maar dat begrijpen ze niet goed.
Om verder over voetbal te gaan, ikzelf heb woensdag mijn eerste training gehad met de Windsor Spartans. Daar zal ik vanaf begin november in de goal staan bij hun senior team (wel indoor want het wordt hier blijkbaar nogal koud :-)) en zal ik jonge keepers training geven (of zij aan mij misschien). Wel te verstaan, enkel de keepers die door de "tryouts" komen... De voorzitter/secretaris/penningmeester/trainer is een dikke griek die mij al de hemel inprees nog voor dat ik een bal had gepakt. Hij heeft zelfs zijn eigen visitekaartjes waar hij zichzelf voorstelt als Soccer Manager met contacten in Europa. Een vriend van hem is scout van Feyenoord hier, al zou mij dat verbazen ma bon...

Op werkvlak begin ik vorderingen te maken. Heb mij ingeschreven in verschillende interimbureaus. Had vandaag een gesprek voor de functie van Customer Service Representative van Hewlett Packard, in het kort: mensen hebben problemen met hun computer, proberen dat te herstellen, dat lukt niet, vloek hier, vloek daar en dan krijgen ze mij aan de lijn om hun frustraties op uit te werken. Dit zou dan wel allemaal in het Frans zijn (hier spreekt blijkbaar niemand Frans dus daar is wel veel vraag naar). Dinsdag heb ik dan een (interessanter) gesprek, ook bij een call center maar dan voor de functie van Supervisor. Het call center werkt 100% voor DaimlerChrysler dus dat is dan weer een voordeel. En als supervisor zal ik waarschijnlijk ook niet veel telefoons moeten nemen. Maar we gaan niet vooruit lopen op de situatie want ik ben daar dus nog niet geweest voor mijn eerste gesprek.

Een prettig weekend gewenst voor iedereen!!!

Grtz
Inge en Manu

Geen opmerkingen: