maandag 24 september 2007

Onze eerste trip...

Gisteren (zondag) zijn we voor de eerste maal de streek buiten Windsor gaan verkennen. Manu, Bieke en ik waren uitgenodigd door Marijke en Walter (twee Vlamingen!!). Marijke geeft les aan de universiteit en deze zomer zal ik waarschijnlijk samen met haar onderzoek doen op de Transplant Games in Windsor (meer daarover later). Tegen de middag zijn we vertrokken en hebben we een sightseeing-tour gedaan van ongeveer twee uur. Walter en Marijke wonen hier al zes jaar, dus ze kennen de streek hier als hun broekzak. Vooral het ijssalon in het dorpje naast ons zal ik onthouden!

Het plan was om in het nationale park Point Pelee duizenden vlinders te zien vertrekken richting Mexico. Maar spijtig genoeg waren we een week te laat en waren de vlinders al gaan vliegen. Al bij al, zijn we toch op een speciaal plekje geweest: Point Pelee is het meest zuidelijke punt van Canada! De zon scheen de ganse dag dus het was wel gezellig! In de avond (zo muug als een patat) bij Walter en Marijke gaan eten. Patatjes in de oven met varkenshaasje en mais... Alleen het laatste kon me niet bekoren, maar de rest was heerlijk. Ze hebben ook drie kinderen en die blijven thuis gewoon Nederlands spreken. Niet gemakkelijk aangezien hun jongste zoon 5 jaar was toen ze uit België vertrokken, maar nog eens Vlaams klappen met mensen hier is super relax... Het was gezellig en ik denk dat we dat zeker nog eens gaan over doen... Laat maar komen!

Geen opmerkingen: